Klantenservice

iDeal

Betalen via iDEAL is snel, veilig en eenvoudig. U rekent af in de vertrouwde en beveiligde internet-betaalomgeving van uw eigen bank. iDEAL wordt gebruikt door de meeste Nederlandse banken.
Kies je bank en volg de stappen.

Bancontact / Mister Cash

Bancontact is de electronische betaalmethode van Belgie.
Volg de gebruikelijke stappen.

Overboeking

Is een handmatige overschrijving naar de bankrekening onder vermelding van uw ordernummer, uw naam en bestel datum.

 

Afhalen van uw besteling

Bestellingen kunt u komen afhalen bij onze winkel in Soest tijdens openingstijden. Het is ook mogelijk om producten in ons filiaal in Herten af te halen, maar dit is niet vanzelfsprekend en het kan wat langer duren voordat de bestelling daar aanwezig is. Neemt u even contact op met de winkel in Soest voordat u hiervoor een bestelling plaatst, om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen.

Bezorgen van uw bestelling

In Nederland en België worden bestellingen via een door ons geselecteerde transportdienst verzonden. Hiervoor worden, afhankelijk van het gewicht van de zending, transportkosten in rekening gebracht. Voor grondstoffen en materialen zoals klei, gips, was, rubbers, blokmetalen etc. worden altijd verzendkosten in rekening gebracht.

Kleine ordertoeslag
Tot € 25,00 inclusief btw aan producten in uw bestelling rekenen wij (voor te verzenden bestellingen) een kleine ordertoeslag van € 8,47. Deze komt te vervallen zodra de bestelling een totaalwaarde van meer dan € 25,00 inclusief btw aan artikelen heeft.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

In principe verzenden wij uw betaalde bestelling, gedaan voor 10.00 uur ‘s morgens, binnen 2 werkdagen (dinsdag tot en met vrijdag).

Voor levering van een pakket wordt gebruik gemaakt van DPD/DHL, die zelf de bezorgroute en bezorgtijd bepaalt. Wij hebben hierdoor geen invloed op het exacte tijdstip waarop uw pakket op het ontvangstadres wordt afgeleverd.

Voor bestellingen, die op een pallet geleverd worden, maken wij met u vooraf een afspraak met betrekking tot de dag van levering. De levering geschiedt dan tussen 9-16 uur.

Levering van uw bestelling.

De bestellingen worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag.
Indien u niet thuis mocht zijn, wordt de zending in veel gevallen een tweede keer aangeboden
of er wordt een bericht achtergelaten.

Wij versturen geen gevaarlijke stoffen middels pakket- en palletbezorging.

Verzendkosten / Bezorgen pakketten

De pakketdienst bezorgt tot een maximumgewicht van 30 kg per pakket.
Er is geen mogelijkheid om geleverd te krijgen onder rembours.
Wij verzenden de pakketten uitsluitend met DPD/DHL.

De kosten van pakkettarieven zijn exclusief 21% btw en worden als volgt berekend (uitgezonderd bepaalde producten die vanwege omvang of breekbaarheid niet in 1 of meerdere pakketten verzonden kunnen worden):

Binnen Nederland:
0 – 17 kg = €7,40
17 – 30 kg = €13,84
30 – 47 kg = €21,24
47 – 60 kg = €27,27

Naar België:
0 – 17 kg = €9,13
17 – 30 kg = €14,34
30 – 47 kg = €23,55
47 – 60 kg = €28,93

Voor bezorging op de eilanden wordt geen toeslag berekend.

Bezorgen pallets
Bestellingen vanaf 60 kg worden per pallet geleverd.
Het maximum gewicht op 1 pallet is 1000 kg.(voor zover passend en goed vervoerbaar op 1 pallet)

Er is geen mogelijkheid om geleverd te krijgen onder rembours.

De pallettarieven zijn excl. 21% BTW en worden als volgt berekend:

Binnen Nederland:
0 – 250 kg = €55,68
250 – 1000 kg = €64,83
1000 – 2000 kg = €129,65
2000 – 3000 kg = €194,48
3000 – 4000 kg = €259,31

Naar België:
0 – 250 kg = €158,35
250 – 1000 kg = €170,49

Wij versturen geen gevaarlijke stoffen middels pakket- en palletbezorging.
Voor het berekenen van het te verzenden gewicht kan ook de maat/vorm/type
product bepalend zijn i.p.v. het echte gewicht.

Ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@hazelaar.nl.
Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

Retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd. Ook de kosten voor retour van u adres naar onze winkel zijn voor uw rekening.

Raadpleeg voor de exacte tarieven voor verzending de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de de Hazelaar Art Supplies geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@hazelaar.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 8 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Natuursteen

De naam zegt het al, het is een natuurproduct. Een steen kan van alles prijsgeven tijdens de bewerking, van prachtige tekeningen en bijzondere kleuren tot breuklijnen en harde stukken. Wij selecteren onze stenen op beeldhouwkwaliteit, maar dat neemt niet weg dat een steen een vervelende verrassing kan bevatten. Ook wij weten niet van tevoren hoe een steen zich zal gedragen, wat dan ook de reden is dat stenen niet geretourneerd of geruild kunnen worden. Controleer een steen daarom goed voordat u deze aanschaft.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@hazelaar.nl.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe nu verder?

U kunt in de rechterkolom van de website de optie ‘wachtwoord vergeten’ aanklikken. Door uw mailadres nogmaals in te vullen, wordt een nieuw wachtwoord naar uw mailadres gestuurd. U dient dit wachtwoord binnen enkele minuten te ontvangen. Heeft u geen mail ontvangen, kijkt u eerst uw spammail na en neem anders contact met ons op.

Bent u bijvoorbeeld verhuisd en wilt u uw gegevens aanpassen?
Dit kunt u doen door in te loggen in uw account. Klik rechts bovenaan de website op “Inloggen” en log in.

U komt dan terecht in uw account waar u al uw gegevens aan kunt passen.

Heeft u nog vragen, neem dan contact met ons op tijdens openingstijden:
dinsdag t/m vrijdag (10.00 – 17.00 uur) en zaterdag (10.00 – 16.00 uur)
op tel.nr.: +31 (0)35 6012825

Zoekt u gereedschappen en/of materialen die u niet vindt op onze website, laat het ons weten. Mogelijk hebben we het toch of kunnen we het op korte termijn leveren.

Om snel uw producten te kunnen vinden en bestellen, is het assortiment van De Hazelaar Art Supplies ingedeeld in productcategorieën.
In het zoekvenster kunt u als volgt zoeken:

• Zoekoptie – Zet (een gedeelte van) een trefwoord of artikelnummer in het veld Zoeken en klik op zoeken.

• Productcategorie – Selecteer een productcategorie en klik steeds op een subcategorie tot u het juiste product hebt gevonden. Na elke zoekactie ziet u een overzicht van de zoekresultaten. Klik op een productnaam voor een grotere afbeelding en meer gedetailleerde productinformatie.

• Op Merk – Onder ”merken” staan rode alfabetletters. Klik op een letter om alle merken te kunnen bekijken.

• Alfabetische trefwoordenlijst – Onder de productcategorieën staan rode alfabetletters. Klik op een letter om alle trefwoorden te kunnen bekijken. Door op Sluiten rechts bovenin te klikken verdwijnen de trefwoorden.

Jazeker, en de bezorgkosten komen daarmee te vervallen. Tijdens de bestelling wordt u de keuze van levering voorgelegd. U kunt kiezen om uw bestelling op te komen halen.

Wij zullen u berichten wanneer de bestelling voor u in de winkel klaar staat

U kunt uw bestellingen bekijken, nadat u bent ingelogd. Onder uw account kunt u al uw bestellingen inzien. U kunt bij ”bekijk mijn bestelgeschiedenis” uw bestellingen per datum zien.

Klik op het bestelnummer om de details van de bestelling te bekijken.

Alleen voor academies, scholen, instellingen, bedrijven en met kvk inschrijving kan de Hazelaar – na aanvraag – goederen leveren op rekening.